Smoothie tip

Ik drink regelmatig een smoothie, soms alleen met fruit en soms doe ik er ook groente in. Een gemakkelijke manier om snel wat fruit en groente binnen te krijgen! En met de volgende tip gaat het helemaal snel om je smoothie te maken!

Er zijn discussies over hoe gezond een smoothie nu werkelijk is. Een nadeel van een smoothie is dat je het drinkt in plaats van eet. Door het te drinken raak je minder snel vol. Een ander nadeel is dat de kant-en-klare smoothies/sappen uit de supermarkt minder voedingsstoffen bevatten. Een goede reden dus om zelf je smoothie te maken!

Zoals je op m'n blog, maar ook m'n Instagram kan zien, hou ik van smoothies. Ik drink een aantal keer per week een smoothie. Vaak neem ik er één mee naar het werk als tussendoortje.

Tip: smoothiepack

Nu las ik een poosje geleden een handige tip bij Uit Paulines Keuken, namelijk het maken van smoothiepacks. Door alvast fruit en groente in een zakje in de vriezer te doen heb je altijd binnen een minuut een smoothie klaar. Super snel en gemakkelijk. Je hoeft alleen nog maar wat water/yoghurt/kwark toe te voegen en het geheel in de blender te doen.

Vaak maak ik de zakjes als we veel groente en fruit in huis hebben. Ik haal 's ochtends een zakje uit de vriezer als ik een smoothie wil maken. Je kan in zo'n zakje toevoegen wat jij lekker vindt. Ik doe er bijvoorbeeld twee handjes spinazie in, een halve banaan en aardbeien en/of frambozen. Super lekker!

Bronnen:
  1. Is een smoothie gezond. Diabetsfonds. https://www.diabetesfonds.nl/minder-suiker/veelgestelde-vragen/is-een-smoothie-gezond
  2. Smoothiepacks maken. Uit Paulines Keuken. https://uitpaulineskeuken.nl/2018/01/smoothiepacks-maken.html